Metodologia

Els principis metodològics en els quals es basa l’acció educativa en el CO són:

Pedagogia activa, participativa i socializadora on els menors són protagonistes del seu procés educatiu.

Atenció individualitzada (tutories formals, xerrades informals, Projectes Educatius Individuals). Per fer-ho és important la presència activa de l’educador, fent un seguiment del seu procés.

Relació educativa on l’educador estableix una relació positiva i de confiança amb el menor com a model de referència coherent, mantenint la distància educativa adequada.

Treball cooperatiu (amb les famílies, en el propi equip educatiu i amb la xarxa d’agents socials i educatius que intervenen en els menors i en les famílies).

S’estableix un sistema d’avaluació que contempla l’anàlisi de la tasca educativa individual i grupal, així com el projecte en general, implicant també als destinataris. L’avaluació té un caràcter continu que s’estén durant tot el procés educatiu incorporant les modificacions oportunes i prenent decisions per arribar a aconseguir els objectius proposats.

La tasca educativa es concreta mitjançant programes socioeducatius que promouen la qualitat de vida infantil i familiar i així com la promoció social dels joves amb dificultats d’adaptació social, alhora que es fomenta la seva formació i inserció laboral.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s