Programes Socioeducatius

Programa d’educació per a la salut.

Objectiu general i específics: 1. Educar en els hàbits d’higiene i de salut, així com ajudar a les famílies a cobrir les necessitats bàsiques, quan sigui necessari. 1.1. Transmetre la importància d’una alimentació sana i equilibrada. 1.2. Potenciar l’adquisició i la interiorització dels hàbits bàsics de la vida quotidiana. 1.3. Fomentar l’exercici físic i la importància d’aquest en la nostra vida, estimulant així l’interès i el gust per l’esport.

Mitjans educatius: berenars, tallers, esbarjo, jocs lliures i organitzats, activitats esportives i preesportives, acolliment, dinàmiques de relaxació, respiració, meditació i expressió corporal.


Programa de suport a l’educació formal.

Objectiu general i específics:
2. Recolzar el procés d’escolarització i d’aprenentatge, fent seguiment del mateix.
2.1. Facilitar amb el suport educatiu el treball que es realitza des de l’educació formal.
2.2. Crear un espai on sigui possible desenvolupar diferents activitats de reforç.
2.3. Orientar sobre el món laboral i les sortides professionals.
2.4. Realitzar seguiment continu del procés escolar dels menors, responent al pla de treball plantejat en els Projectes Educatius Individuals.
2.5. Detectar i treballar sobre les possibles deficiències d’aprenentatge detectades.
2.6. Apropar la cultura al temps lliure, a partir de les inquietuds i experiències.
2.7. Facilitar la integració i la inserció dels menors al món laboral.
2.8. Facilitar la bona relació entre la família i el centre docent.

Mitjans educatius: reforç escolar grupal, reforç escolar individual, cerca o creació de materials pedagògics, monogràfics, coordinacions i treball en xarxa, informació i orientació professional.


Programa de promoció personal i de transició a l’autonomia.

Objectiu general i específics:
3. Fomentar l’autonomia, la independència i la responsabilitat dels menors.
3.1. Desenvolupar hàbits de comportament adequats.
3.2. Fomentar el respecte cap a les normes del centre i socials.
3.3. Promoure l’autogestió i potenciar l’esperit crític de l’alumne.

Mitjans educatius: atenció personalitzada (tutories), coordinacions i treball en xarxa.


Programa de competència social, participació i educació en valors.

Objectiu general i específics:
4. Desenvolupar les habilitats socials de comunicació, participació i relació; així com fomentar el descobriment i la interiorització dels valors socials.
4.1. Desenvolupar les habilitats socials.
4.2. Fomentar la maduració ètica/moral.
4.3. Treballar i millorar les habilitats cognitives, aprenent a analitzar, reflexionar i valorar.
4.4. Fomentar actituds i habilitats personals per al treball en equip.
4.5. Potenciar l’autogestió.
4.6. Treballar la diversitat des del respecte.

Mitjans educatius: tallers, dvd-fòrum, assemblees, atenció personalitzada (tutories), acolliment, ludoteca, jocs d’exterior, monogràfics, projectes cooperatius amb altres entitats.


Programa d’expressió i joc.

Objectiu general i específics:
5. Expressar i comunicar les emocions les i vivències; i realitzar processos propis de creació artística.
5.1. Fomentar el treball en equip, la coordinació i el respecte mitjançant el joc.
5.2. Donar a conèixer les diferents formes d’expressió com: plàstica i manuals, decorats, jocs tradicionals, etc.
5.3. Treballar i desenvolupar la imaginació i la creativitat.
5.4. Experimentar les possibilitats comunicatives dels diferents materials i tècniques artístiques, descobrint la utilitat que tenen en el camp de l’expressió.
5.5. Treballar l’expressió corporal i emocional, a fi d’afavorir l’estabilitat emocional.

Mitjans educatius: tallers de plàstica i d’art, tallers de teatre i d’expressió corporal, jocs exteriors, ludoteca, acolliment, jocs tradicionals.


Programa de suport familiar i atenció psicològica.

Objectiu general i específics:
6. Recolzar la família en el procés de maduració i d’educació dels seus fills.
6.1. Millorar la implicació de la família en el procés educatiu del menor.
6.2. Establir mecanismes vàlids de comunicació empàtica entre la família i el centre.
6.3. Garantir espais de convivència de caràcter formal i informal.
6.4. Acompanyar als menors en els seus processos de millora personal i familiar.

Mitjans educatius: tallers de formació per a famílies, entrevistes, atenció psicològica individualitzada, atenció psicològica familiar, coordinacions i projectes en comú.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s